ordbajs

Funderar starkt på att flytta från Ljusdal om jag inte tidigare nämnt det, känns som att det inte finns något mer för mig där, som att jag har kramat ur allt som går. Ljusdal har liksom inget mer att ge och jag känner att jag måste bort, se nya platser, träffa nya människor, få nya intryck. Under de här veckorna då jag har varit borta har jag utvecklats mer än vad jag har gjort på väldigt, väldigt lång tid här. Jag kan inte utvecklas mer som människa om jag stannar i Ljusdal, det känns som att jag bara kommer gå tillbaks i utvecklingen. Jag kanske bara känner så här nu och att jag kommer på andra tankar sen, men just nu känns det som det enda rätta är att dra iväg. Jag vet inte vart eller när, men jag vill verkligen iväg. Jag vill resa och se världen, det ger så otroligt mycket. Nu gäller det bara att jobba, tjäna pengar, spara och sedan åka igen. Men då är ju frågan, vart fan ska man jobba nånstans? Eventuellt att jag får komma tillbaks till mitt förra jobb, men det är något vi inte har diskuterat och jag vet inte heller om det överhuvudtaget är aktuellt. Helst skulle jag vilja jobba nere i Stockholm, eller någon annan större stad. Men ja, det känns ju ganska hopplöst. Nu har jag ju inte ens kollat, men jag antar att det inte finns så mycket till alternativ på arbetsmarknaden där nere. Vi får helt enkelt se hur det blir.

Jag känner hur jäkla negativ jag har låtit i de senaste inläggen, men det är bara det att jag saknar Thailand så otroligt mycket och jag skulle så mycket hellre vara där än här. Den här känslan kanske går över om ett tag, men just nu känns det ganska värdelöst. Äsch, får se framåt istället!

Har i alla fall lagt ut en drös med bilder på fejjan, så om ni är vän med mig där kan ni ju gå in och kika :) Slänger upp nån bild här med. Håll tillgodo :)


Utsikt över Phi Phi


En gång var jag en brownie.


Jag och "Peter Pan" som han kallade sig, vet ej vad hans riktiga namn var :p

Kommentarer
Postat av: anders o

Vi drar på working holiday till australien till hösten då :D

2009-03-21 @ 14:08:52
Postat av: Kristin

Du det tycker jag låter som en jävligt bra idé! Jag är på!

2009-03-21 @ 15:09:46
URL: http://majakristin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0