val '09

Jag är så trött idag, igen. Kan inte sluta gäspa! Idag är det som sagt val. Efter mitt förra inlägg om europaparlamentvalet verkade det som att folk trodde att jag skulle rösta på PiratPartiet, vilket inte stämmer alls. Kanske verkade som det, men det jag menade var att jag tror att många röstar på PP och varför jag tror det. Jag själv skulle inte rösta på ett parti med endast en fråga, utan försöker se det i ett större perspektiv. Hursomhelst så verkar det som att jag slängt mitt röstkort, kan inte hitta det. När jag fick kortet hemskickat tänkte jag på en gång "aldrig att jag åker till Korskrogen för att rösta" och slängde det antagligen där på studs. Jaja, inte så mycket att göra åt den saken. Man kan ju säga att "you make a statement" när man inte röstar också, fast det i det här fallet inte riktigt var det som var tanken. Att rösta är viktigt, och jag känner mig ganska kass som inte tänkte på det här med att förtidsrösta eller poströsta i tid så jag hade kunnat skicka efter ett nytt röstkort. Satsar på riksdagsvalet '10 istället.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0