"du gamla du fria.."

En liten snabb uppdatering mitt i fotbollen.

Har käkat grillat, hjälpt farmor med hennes mobiltelefon, fått i mig lite vin/öl/grogg och ska nu till Rickard för att fortsätta kika på fotbollen. O just ja, det är ju nationaldagen idag! Hade bestämt mig för att gå upp tidigt, hissa flaggan och sjunga nationalsången, men som vanligt var jag för trött så flaggan hissades av mamma eller pappa och någon nationalsång har det inte blivit än. Om Sverige vinner ikväll ska jag sjunga för full hals och dansa segerdansen, oh yes. Sedan kanske det blir en tur ner till Ljusdal, who knows? Allt kan hända, till och med in das Kårböle!

Förövrigt tycker jag att vi är riktigt kassa på det här med att fira nationaldagen, när ska vi ta efter norrmännen och börja fira på riktigt? Nationaldagen är ju en bra anledning till att ha roligt och fira, så varför tar vi inte den chansen?

Heja Sverige!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0