Tsunami Memorial Park

Man kan ju inte annat an skratta at mammas och Anna-Karins kommentarer om forra inlagget, haha :)

Idag sov vi ut for forsta gangen tror jag, Stina har en tendens att vilja kliva upp jakligt tidigt pa mornarna men idag lag hon kvar i sangen till i alla fall 10 tror jag, jag sov lite langre (som alltid).

Vi borjade dagen med en brunch och sedan letade vi upp "Phi Phi Tsunami Memorial Park". Det var en liten park med en vagg full med namn pa de som forolyckades i Tsunamin, runt omkring hade aven anhoriga satt upp bilder pa personerna samt lamnat sma halsningar. Det stod aven tva pass lutade mot vaggen som tillhort tva unga svenska tjejer. Det kandes i magen kan jag saga, trodde inte att jag skulle bli sa tagen av det men jag fick faktiskt halla tillbaka tararna. Usch, fan va hemskt!

Man kan faktiskt se lite rester fran Tsunamin har och dar. Pa en del platser har de inte hunnit bygga upp nagot igen sa dar ligger det fullt av brate, pa andra stallen haller de pa att bygga nytt for fullt. Overallt sitter det skyltar med "Tsunami Evacuation Route" och det ar pilar pa gatorna som visar vagen till evakueringsplatser. Det ar svart att forestalla sig att pa de gator vi gar pa har varje dag har det legat tusentals doda manniskor. Na, fy fan.

Det var inte meningen att skriva ett sant har inlagg, men minnet av Tsunamin ar anda narvarande har pa Phi Phi och man blir pamind  varje dag.

Kommentarer
Postat av: Jyothi

Usch och fy. Nä jag tror man kan inte få in det som hänt där när man sitter på andra sidan jordklotet typ, men säkert skulle jag bli som du när man får det svart på vitt. Se till och ha det kul nu sista tiden, ljusdal är som vanligt så njuuuut!!!:)

2009-03-02 @ 13:40:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0