Koh Phangan

Nu ar vi pa Koh Phangan. Igar var det meningen att vi skulle aka direkt fran Surat Thani till Koh Phangan med farja, det slutade dock med att vi tog en bat till Ko Samui for att sedan kunna ta en bat till Koh Phangan. Men vi blev lurade, det gick ingen bat fran Ko Samui den kvallen. Plus att vi betalade 450 baht for buss + bat, sedan fick vi hora att det skulle ga pa 150.. Jaja, det ar som det ar. Vi traffade en engelsman vid namn Tim som hakade pa oss, vilket var ratt kul i borjan, men nu har vi borjat lessna pa honom :) Vi fick alltsa stanna kvar en natt pa Ko Samui, hittade ett billigt hotell alldeles vid hamnen. I morse tog vi en farja till Koh Phangan och nu ar vi alltsa har!

Det ar valdigt irriterande hur svart det kan vara att fa ett rakt svar av nagon. Man fragar efter vagen eller buss-bat-tagtider och far hundra olika svar. Thailandarna ar snalla, javisst. Men det kanns som att de enbart ger information som gynnar dem, sa att det ska tjana pengar pa det. Jobbigt! Man maste jamfora och jamfora hela tiden och ga runt och fraga och det kanns alltid som de lurar en. Hur som helst sa lyckades vi ta oss till Koh Phangan, vilket var planen. Nu blir vi har ett tag skulle jag tro. Vi fick hora att det skulle vara svart att hitta rum, nu nar det ar sa nara till fullmoon party, men vi hittade ett direkt for 600 baht/natt (alltsa 300 baht var = ca. 75 kr), helt ok speciellt med tanke pa omstandigheterna (fullmoon).

Pa mandag ar det alltsa fullmoon som galler, kommer bli packat och livat som bara den. Och vi bor nastan mitt pa stranden, hur ska detta ga...

Jag har skaffat ett thai-nummer: 0855785479, kanske att jag skaffar ett annat om ett tag, i fall det visar sig att detta ar daligt. Om ni ska ringa/skicka sms far ni nog sla landsnummer forst (66) sa det blir alltsa 0066855785479. Jag kommer dock att anvanda mitt halebop sim-kort ocksa, sa det kanske ar bast att hora av sig till det.

Nu pallar jag inte skriva mer, ska tillbaks ut i solen :) Skriver nat mer sen nan dag, om vi nu lyckas overleva mandagen, haha :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0