pimpling

Jag är fortfarande riktigt kass på det här med att uppdatera bloggen. Hursomhelst, nu gör vi ett försök.

Dagen har tillbringats i pappas sällskap, klev upp med tuppen (nja, inte riktigt men tidigt nog) och drog iväg till Busjön. Underbart vårvinterväder med strålande sol och klarblå himmel! Satt ute på isen i x antal timmar och ingen av oss fick någon fisk.. Hade några napp och en gång fick jag till och med upp fisken i hålet, men han släppte och åkte tillbaks ner, irriterande! Men vädret var ju toppen så det gjorde inte så mycket att fisken svek. Dock tappade jag tålamodet till slut och lutade mig tillbaks med den sista boken i Stieg Larssons serie om Mikael Blomkvist, "Luftslottet som sprängdes". Grymt bra bok som jag nu har läst ut, tråkigt för det är som sagt den sista boken och inte lär det bli några fler med tanke på att Mr. Larsson kolade vippen för några år sedan. Får helt enkelt ta och hitta någon annan bra bok! När vi kom hem satte jag mig vid husknuten och solen värmde så mycket att jag var tvungen att ta av mig till t-shirt och byta till kortare brallor, så jäkla skönt!

Isen var bra idag fram till eftermiddan då man åkte igenom hela tiden (dubbel-is). Blötte upp mig till knäna typ, men det är som det ska va :) Har en känsla av att isarna kommer vara pissblöta på fredag, vilket inte är bra.. Isarna på sjöarna är bra på förmiddagarna, men blir sedan fulla med vatten fram på eftermiddan. Tydligen är det mycket bättre på Ljusnan, vilket förvånar en del. Jaja, vi får väl se hur det blir på fredag. Hursomhelst så spår dom finväder både fredag och lördag, vi får hoppas på minusgrader nu på nätterna så att isarna blir lite bättre. Men ja, i morgon skulle det regna och det förbättrar knappast situationen. Har inte sån jäkla stor lust med att sitta ute och angla på en pissblöt sjö i fylla, men ja det är nog så det kommer bli! (Intressant med en liten väder/is-analys va? haha).

I morgon verkar det som sagt bli nederbörd i form av regn eller kanske snö.. Verkar faktiskt som att det är något sånt på G just nu, det knastrar lite mot fönstren vilket antagligen är regn. Piss. Haha, kan inte låta bli att skriva om vädret ändå. Kanske alla dessa år med en väderbesatt pappa har haft någon slags inverkan ändå:) I alla fall så har jag noll planer inför morgondagen, ganska skönt ändå.

Nu är klockan drygt 02.20 och jag borde verkligen slänga mig i säng, vilket jag också tänker göra. Jäkla tråkigt inlägg det här blev, ska försöka komma med något bättre i morgon. Avslutar med en låt för att höja rolighetsfaktorn lite :)
 
Förresten har vi strömavbrott här imorrn mellan 10-12, lika bra att man sover tills det är över då :) Godnatt folket!



Kommentarer
Postat av: Ruttan

Hej Kristin!

Här kommer lite lästips nu när Du har läst klart Stieg Larssons böcker.....

...."Brandvägg" och "Steget efter" av Henning Mankell är två MYCKET bra böcker! Rekommenderas!



HA EN TREVLIG PÅSK - vilket väder det än blir!

2009-04-08 @ 07:59:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0