stop complaining.

Kom att tänka på en sak igår. Det finns så mycket här i livet som känns jobbigt och som man vill ändra på, men som egentligen bara handlar om helt obetydliga saker. Man kan tycka att röven har blivit för stor, att magen börjat hänga över byxkanten, håret är risigt, man har kärleksproblem, är utan jobb och pengar osv. Men det mesta kan man ju fixa om man bara lägger ner lite energi och kämpar. 

Jag kan känna mig lite som en fläsk-fia ibland och skulle gärna vara lite mer fit, jag skulle även vilja ha "flawless skin" och snygga naglar. Jag skulle vilja få nån klarhet när det kommer till en viss människa som är svår att förstå sig på. Ja, det finns en massa jag skulle vilja ändra på och fixa. Men samtidigt, vem fan bryr sig? Jag har hälsan i behåll, likaså mina vänner och min familj. Jag har ett jobb, som kanske inte är det roligaste men jag får ju pengar. Jag har fullt av kärlek omkring mig och ändå kan livet kännas jobbigt ibland. Men som sagt, det är obetydligt.

Det finns alltid någon som har det värre, mycket värre.

Men visst, ibland kan det vara skönt att få spy galla på skiten och tycka lite synd om sig själv :p

Kommentarer
Postat av: Annefrid

så sant! jag tänkte så häromdan när jag läste aftonbladet t.e.x om "elefantmannen" å flickan som ramlat ner i en gryta å bränt sönder sig, å det finns en hel rad me människor som gör att ens egna problem känns som en fis i rymden

2008-11-07 @ 09:19:35
URL: http://www.annefrid.devote.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0