Pannkakssmet

Nu när man ändå är hemma hos päronen så mycket så räknar dom med att man ska hjälpa till också. Hah! Dagens uppgift var att göra en pannkakssmet till kvällen, väldigt avancerat! Förövrigt måste jag berätta att hemma hos oss så käkas det pannkakor vareviga torsdag och det har det gjorts i alla år. Ibland för omväxlings skull blir det kanske en köttsoppa före pannkakorna eller varför inte crêpes. Man kan säga att jag är rätt less på pannkakor. Jag förstår inte själva idéen med att äta samma mat, samma dag, varje vecka. Visst kan det nog bli rätt bekvämt, man har en dag mindre att behöva komma på en matträtt till. Men ack så tröttsamt och tråkigt! Och min mamma som är så in i helvete matintresserad, som provar nya recept varje helg, varför käka gamla, vanliga pannkakor varje vecka? Jag fattar väl att hon är trött och stressad på veckorna och har mer tid på helgerna, men ändå. Pappsen skulle ju kunna komma på maträtterna på veckorna. Skärpning för fan!

Kommentarer
Postat av: mamsen

Varför inte hitta på matförslag själva BARN!!!

2008-01-03 @ 16:47:36
Postat av: jag

För jag bor inte hemma!

2008-01-03 @ 17:18:22
URL: http://majakristin.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0