Mat?

Den eviga frågan; vad blir det för mat? Jag hatar verkligen att komma på vad man ska käka vareviga dag, därför blir det ofta samma maträtt flera dagar i rad. Så har jag olika perioder också när jag käkar samma mat minst två gånger i veckan; tortellini-perioden, korv-perioden (korv o mackisar, korv o mos, korv o brunabönor, korv m. bröd, ja en jävla massa korv helt enkelt), chiliconcarne-perioden, kötbulle-perioden etc. etc.

Jag har noll fantasi utan går runt mellan x-antal rätter. Så jävla tråkigt! Men jag orkar fan inte sitta och komma på en massa roligt jag kan laga, jag har varken tid eller pengar. Det är lättast att laga det man alltid lagar, då vet man att det blir bra o magen blir nöjd. Men det hade ju varit roligt med något annat nångång för omväxlings skull. Men palla läsa en massa recept då! Allt är ju så krångligt och man ska ha en massa olika ingredienser. Nä, tacka vet jag lättlagade, enkla maträtter.

Ikväll blir det matlåda hemifrån mamma o pappa, bara att stoppa i micron. Lättare än så kan det fan inte bli :)Snacka om lyx!

Kommentarer
Postat av: JOhanna

Fiskbullar, blodpudding. pannkaka. dukan ju variera med stuvademakaroner. du kan ju variera sorten pasta, skruvar, hjul, balkar..den finns ju massor:D

2008-02-18 @ 20:00:23
URL: http://pigge89.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0