Bojkott!

Jag ogillar allt som har med traditioner att göra och så även detta påhitt med studentbal. Här kommer några argument till att bojkotta skiten;

1. Det kostar en massa pengar. Varför betala flera tusen spänn för en kväll med medioker mat, samma folk man kan träffa på stadt en vanligt lördag och i kläder man inte känner sig bekväm i? För alla pengar man lägger ned på balen skulle man kunna göra bra mycket mer roliga saker för + att jag tror att många som verkligen vill gå men inte kan p.g.a. priset måste stanna hemma

2. Balen är som en jävla teater, en lek. Alla klär ut sig i kläder man aldrig sett människorna i förr, dansar styrdans och leker "fint folk" en hel kväll. Hur många är det egentligen som känner att det passar dom?

3. Hur roligt kan det vara då? Man kan ju inte ens dansa "vanligt" i dom där utstyrslarna, så vad ska man göra hela kvällen då? Sitta på en stol och sippa på ett glas vin? (o det betalar man flera tusen för)
 
4. Varför har vi bal? - "För att det alltid har varit så". Skit i det för fan, hitta på nåt nytt som inte behöver kosta nå mycket och som alla kan vara med på + som är roligare. Se förslag nedan.

5. Grejen med bal är väl egentligen att man ska ha en "sista kväll med gänget" och ha roligt? Istället har det blivit någon slags skönhetstävling, det handlar bara om vem som har den sexigaste klänningen, häftigaste håruppsättningen och snyggast sminkning.  Varför inte göra något som är både roligt och som inte behöva kosta så mycket istället + att man kan komma som man är. T.ex. en fet grillfest där det enda man behöver göra är ta med eget käk.  

Jag säger då det. Löjligt är vad det är! Jag känner att alla ni som går på det här och tänker betala flera tusen kronor för en enda kväll som inte är värt det är lättlurade.

Själv tänker jag denna "bal-helg" lägga mina pengar på en resa till London, Köpenhamn eller kanske Göteborg och leva loppan en helg. För det är faktiskt vad man kan göra för samma summa. Tänk på det innan ni bestämmer er.

Tack för mig.


Kommentarer
Postat av: mandy

svar: han är så mycket snyggare än Brad Pitt :)

2008-02-10 @ 20:18:01
URL: http://maandys.blogg.se/
Postat av: Jenny

Säger du de eller! Jag har spelat halva dan! :D

2008-02-11 @ 00:00:01
URL: http://jennyandthecity.blogg.se
Postat av: Anonym

Gumman, det är inte så att du tar i liite för mycket? Klart att du inte ska gå om du inte vill, men hör du oss klanka ner på dej därför?

Jag förstår dina argument och håller med om vissa saker, men för det ser jag fram emot detta. Låt oss göra som vi vill så får du göra som du vill.

2008-02-11 @ 10:08:14
Postat av: ISABELLphe.

ja det var vi verkligen :D

ja i helgen var jag i sundsvall. vad gjrode du under lördagen då? :)

2008-02-11 @ 22:17:24
URL: http://isabellphe.blogg.se
Postat av: JOhanna

Japp håller med. OM man inte är hudra procent säker på att man vill gå kommer man att ångra att man gick dit. Och om man inte går dit kommer man säkert ångra sig...Tufft vaL:D

2008-02-13 @ 14:28:13
URL: http://pigge89.blogg.se
Postat av: Elin

håller med. det vet du :)

2008-02-17 @ 21:14:22
Postat av: helen fredin

å, tusen tack för kommentaren, jag blir så glad av att höra att det är någon som läser! :)

jag håller med dig om balen, det är en enda stor skönhetstävling nowadays.

2008-02-20 @ 23:44:47
URL: http://hellens.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0