memories

Jag kom att tänka på när jag nyss hade flyttat till Ljusdal till min första, skabbiga lya. Det var en etta på ca. 50 kvm i ett gammalt, gammalt hus. Jag hade ett stort kök och ett stort rum med höga fönster och kakelugn. Låter rätt underbart va? Nu var det så att i denna lägenhet fanns det ingen fläkt över spisen, så jag fick inte steka nånting eftersom oset då skulle åka upp till hyresvärdens lägenheten ovanför. Jag fick heller inte använda elementen för de va så jäkla gamla, vilket inte gjorde nånting i augusti men som blev ett helvete lite längre in på hösten. I stället för element fick jag en motorvärmare (som luktade bränt så in i helvete) att ha i själva rummet. När det blev höst och kallt ute fick jag sitta med täcke inomhus för det var så grymt kallt inne! Tapeterna var gamla och missfärgade och hela lägenheten hade en konstig lukt. 

Toaletten var då ett helt kapitel för sig. Den låg utanför lägenheten i själva "trapphuset", det var bara min toalett men ändå, ni kan ju tänka er att behöva gå ut varje gång man var tvungen att duscha/gå på toa. Eftersom huset var så gammalt var den en sån här toalett som man drar i ett snöre när man skulle spola, rätt coolt egentligen när jag tänker efter :p å när man skulle duscha fick man sätta fast duschslangen i handfatets kran, jäkla krångel! Själva badrummet var kanske 1.5 x 1.5 meter och duschen var ca. 0.5 x 0.5 meter och hela toan/duschen var i äckelrosa färg.

Till råga på allt var min hyresvärd en pratglad och nyfiken tant med en liten ettrig, irriterande hund som "råkade" komma in till mig typ varje dag. Hon kunde komma in när som helst och "hälsa på" och bad mig ofta om hjälp med att bland annat byta proppar (som för övrigt gick hela tiden).

Tror ni jag var nå lycklig när jag äntligen fick flytta till min nuvarande lägga? :) Det gör ingenting att jag har kryp och nån vattenskada, min bunker är verkligen hur bra som helst!

Kommentarer
Postat av: henke

hihi!:D Jag var nog bara till din gammla lägenhet en gång, men den toan med "spolsnöret" glömmer jag nog aldrig =)
Kan bara hålla me dig om att din bunker är hur bra som helst! Lika är du Kristin!

2008-04-03 @ 22:33:54
Postat av: Tovan

Måste säga att det låter riktigt gulligt när du beskriver lägenheten men jag förstår om det blev lite jobbigt med, men tur att du trivs nu : )

2008-04-05 @ 21:33:16
Postat av: Elin

haha jaa, den lägenheten & billy talent alltså. is the shit :) haha. jag tänker på tiderna där och i mitt garage rätt ofta, det är så kul o minnas :b haha

2008-04-07 @ 14:44:32
URL: http://www.elinkristina.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0