bugs

Jag har lägenheten full av kryp. Myror, silverfiskar o till och med nån skalbagge. Mysigt som fan! Jag har fått två dosor från anticimex som drar till sig och "samlar upp" krypen, men myrorna verkar inte ha samma smak som silverfiskarna. Jag har myror överallt! Bara nu när jag sitter här vid matbordet kan jag se åtta stycken. Det är typ svartmyror, fast i samma storlek som vanliga myror. Jävla ohyra! Att det inte ska räcka med att jag har svartmyror i mitt rum hemma i Kårböle, nu har jag dom här i lägenheten också! Får ta och ringa till Ljusdalshem och se om dom kan göra nåt åt saken (knappast). Dom är inte direkt världens snabbaste när det gäller att "fixa" saker.

Under de år jag bott i denna lägenhet har det kommit in vatten längs en hel vägg säkert tre gånger. Om det till exempel regnar väldigt mycket kan det komma in en massa vatten hos mig, vilket inte är speciellt roligt eftersom vattnet drar upp i möbler och förstör sånt som råkar ligga på golvet. Har dom gjort nånting åt de? Nej. Så här sitter jag med en vattenskadad vägg, skadade tapeter, myror och silverfiskar. Yeah.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0